Velkommen til bloggen min!

Heisann og velkommen til bloggen min! Jeg setter stor pris på at du kommer innom og ser hva jeg driver med. Du er hjertelig velkommen til å skrive noen ord også hvis det passer, så kanskje jeg kan besøke deg også om du har blogg? :-) Om det er noe du fatter interresse for kan du bare sende meg en mail på lind-jac@online.no så kontakter jeg deg så fort jeg kan. Jeg kan også ta i mot bestillinger om det er noe annet du skulle ønske.

torsdag 25. oktober 2012

Løper og brikker til advent

På siste quiltemøte med Quiltetuppene hadde vi juleverksted. Vi møttes tidlig på kvelden og sydde og kosa oss i flere timer. Jeg hadde en advent-ufo fra i fjor som jeg tenkte måtte bli ferdig i år. Ja,ja, advent er jo nesten jul da... :-)  Var kun ferdig med lappeteknikken så det sto igjen å klippe vatt, bakstykke, quilte og sy på lukkekant. Brikken måler ca 25x40 cm tenker jeg, så den er ikke så stor. Har brukt masse små-rester og satt sammen uten mål og mening, så sånn ble den :-)




Jeg begynte deretter på denne løperen, hadde en del kvadrater på 9x9 cm liggende og hadde lyst å bruke dem til noe. Sydde sammen kvadratene med et lyst stoff med gullglitter på endene. Synd glitteret ikke kommer frem, for det er et veldig nydelig stoff. Fikk tips fra en av quiltedamene om å sy inn en tittekant mellom midt- og endestykkene, og det ble jo bare kjempebra. Ramma er nok litt mer lilla enn bildet viser, blir litt for blått på bildet. Er ikke helt enig med meg selv om jeg skal applikere på noen stjerner i tillegg, kanskje noen har synspunkt på det?

1 kommentar:

  1. Kjempefine duker Linda :) Lurt å bruke opp restestoffer i disse prosjektene. Inspirerende :) tenker at litt applikasjon kan bli spennende. jeg skal se igjennom restekassen om ikke lenge ;)

    SvarSlett