Velkommen til bloggen min!

Heisann og velkommen til bloggen min! Jeg setter stor pris på at du kommer innom og ser hva jeg driver med. Du er hjertelig velkommen til å skrive noen ord også hvis det passer, så kanskje jeg kan besøke deg også om du har blogg? :-) Om det er noe du fatter interresse for kan du bare sende meg en mail på lind-jac@online.no så kontakter jeg deg så fort jeg kan. Jeg kan også ta i mot bestillinger om det er noe annet du skulle ønske.

onsdag 10. desember 2014

Ufo nr 2. og 3 ferdig !

Tidligere i dag la jeg ut bilde av den første av 3 ufoer jeg meldte opp til avslutninga vår i syklubben. Her følger de 2 andre ufoene i ferdig format :-)

Ufo nr 2 er en "stjerne-duk", mønsteret heter vel Betlehems-stjerne og det fant jeg i ei bok jeg ikke husker navnet på nå. Men tror dette mønsteret står i flere quiltebøker av samme opphav så vidt jeg husker.  Denne ble påbegynt da jeg fikk bestilling på en duk som skulle passe til et firkantet spisebord. Ble ikke fornøyd med sammensyinga i midten på denne så jeg la den bort og begynte med en ny... Huff, det ble litt trist å bare ha denne liggende uferdig også, med så mye arbeid som var gjort. Derfor meldte jeg opp denne ufoen også for å få et puff i baken med å få den ferdig. Måtte jo løse den skjeve sammensyinga i midten, og det ble til at jeg applikerte ei stjerne i midten, og vips så ble den okey allikevell :-) Denne fikk en lukkekant direkte utom stjerna, den første laget jeg ramme rundt også så den ble litt større. Denne måler ca 75 x 75 cm.




Og her er den 3. og siste ufoen jeg meldte opp. Det er ei lita veske etter mønster fra Lappeklipp.
Det er lenge siden jeg startet på denne veska, ble verken fornøyd med stoffvalg, farger eller noen ting, så den ble lagt laaaangt bort. Men fikk da sydd den sammen og ferdig ble den.


Ufo-trekninga ble foretatt på avslutninga vår i går og ei av de hyggelige damen ble den heldige vinner av potten! Jeg fikk dessverre ikke til å delta på den hyggelige avslutninga pga ryggplagene mine! Men sånn er det, ikke alltid ting blir som en ønsker, det "går nok flere tog" :-)

1 kommentar:

  1. Stjerneduken din var bare lekker , og veska syns jeg ble riktig sprek og fin :)
    titta på det forrige innlegget om den semska mappa og synes den var super ,
    ønsker deg god bedring , håper ryggen blir bedre snart !

    SvarSlett